Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”
Zadania szkoły dotyczące wdrożenia TIK w procesie nauczania :
1) uczestniczenie przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu:
a) 2 lub 3 osób – w przypadku szkoły, w której jest zatrudnionych mniej niż 10 nauczycieli,
b) 4 osób – w przypadku szkoły, w której jest zatrudnionych od 10 do 20 nauczycieli,
c) 5 osób – w przypadku szkoły, w której jest zatrudnionych powyżej 20 nauczycieli;
2) uczestniczenie przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udział w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowanie w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
3) wyznaczenie szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
4) wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;
5) przedstawienie organowi prowadzącemu szkołę podstawową sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w programie, obejmującego zadania, o których mowa w pkt 1–4, oraz:
a) ocena wpływu stosowania TIK w szkole na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystyka problemów i barier w realizacji programu,
c) ocena stopnia realizacji przez szkołę zadań wynikających z udziału w programie;
6) wypełnianie ankiet dotyczących realizacji programu;
7) udział w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji programu.