Laboratoria przyszłości
- Szczegóły
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
Otrzymane przez naszą szkołę wsparcie to 30 000 zł, kwota została przeznaczona na zakup:
- wyposażenia pracowni kulinarnej,
- sprzętu audio-video,
- zestawu oświetleniowego,
- drukarki 3D wraz z laptopem,
- zestawu edukacyjnego z mikrokontrolerami,
- stacji lutowniczej.
- Szczegóły
W środę 21.09.2022 r. dzieci z klasy I, II i III wzięły udział w warsztatach w ramach akcji ,,Wybieraj bezpieczną żywność”. Zajęcia prowadzone były przez Panią z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
Podczas warsztatów dzieci zdobyły wiedzę na temat produktów służących zdrowiu i szkodliwych dla zdrowia oraz poznały zasady higieny obowiązujące podczas przygotowywania i spożywania posiłków.
Dzieci tego dnia miały dużo pracy, każdy kroił owoce na kawałki oraz nadziewał na patyczki tworząc pyszne i zdrowe szaszłyki owocowe. Dzieci wykonywały również jeżyki z gruszek i winogron oraz kanapki. Wszyscy pracowali z ogromnym zaangażowaniem i świetnie sobie poradzili. Po skończonej pracy wszystkie dzieci ze smakiem zjadły zdrowe przysmaki. Warsztaty sprawiły uczniom wiele radości i satysfakcji.
Na zajęciach wykorzystano aparat do robienia zdjęć zakupiony dzięki udziałowi szkoły w programie Laboratoria Przyszłości.