Uncategorised
- Szczegóły
Z wielką nadzieją wszyscy czekamy na powrót do szkoły po ponad półrocznej przerwie. Czas COVID – 19 był dla nas wszystkich wyczerpującym i trudnym doświadczeniem. Jesteśmy jednak przekonani, że ponowne spotkanie uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły oraz rodziców będzie niosło za sobą mnóstwo pozytywnych skutków. Przede wszystkim pozwoli nam powrócić do równowagi psychicznej oraz odbudować więzi, kontakty wśród społeczności szkolnej. Wiemy jednak, że niektórzy uczniowie mogą odczuwać lęk przed powrotem do szkoły. Mogą obawiać się natłoku obowiązków, zmiany rytmu dnia, czy koronawirusa. Dlatego wszyscy powinniśmy zadbać o jak najlepszą atmosferę w szkole oraz stosować się do zasad bezpieczeństwa związanych z pandemią. Nie powinniśmy się bać wyrażania własnych emocji, dzielenia się swoimi obawami czy lękami.
Uczniu, masz kilka dni, aby przygotować się na powrót do szkoły. Przeczytaj kilka wskazówek, które pomogą Ci przejść ten proces pozytywnie i bez obaw:
1. ZACZNIJ DZIEŃ WCZEŚNIEJ
Pamiętaj, że kładąc się spać zbyt późno, nie dasz rady wstać rano. Już teraz zacznij chodzić spać o rozsądnej godzinie. Na pewno wyspany będziesz czuł się lepiej i będziesz miał więcej pozytywnej energii w ciągu dnia.
2. PRZYGOTUJ SIĘ DZIEŃ WCZESNIEJ
Postaraj się przygotować wszystko wieczorem. Nie trać czasu rano na pakowanie plecaka i poszukiwanie odpowiedniego ubrania. Możesz to zrobić dzień wcześniej, tym samym zaoszczędzisz dużo czasu rano.
3. ZJEDZ ŚNIADANIE
Obowiązkowo zacznij dzień od śniadania. Odpowiedni posiłek o poranku dostarczy Ci potrzebnej energii, a Twój mózg odwdzięczy Ci się za dodatkową porcję paliwa niezbędną do wysiłku intelektualnego.
4. ZABIERZ ZE SOBĄ UŚMIECH
Nie ma nic piękniejszego niż widok uśmiechniętych i zadowolonych ludzi wokół siebie. Pamiętaj, że uśmiech i pozytywne nastawienie jest odwzajemniane. Dobry humor udziela się grupie, a każdy z nas chce, żeby czas spędzany wśród rówieśników był przyjemny.
5. NIE WSTYDŹ SIĘ PROSIĆ O POMOC
Jeśli odczuwasz lęk, masz obawy, problemy związane z powrotem do szkoły śmiało zgłoś się do wychowawcy, pedagoga lub innej zaufanej osoby. Wspólnie znajdziemy wyjście, nawet z najtrudniejszej sytuacji.
Rodzicu, pomóż swojemu dziecku bez stresu wrócić do szkoły. Porozmawiaj z nim, zwróć uwagę na emocje, które mu towarzyszą. Zapytaj co go cieszy, a co martwi przed powrotem do szkoły. Okaż wsparcie i zrozumienie dla jego uczuć. Każde dziecko ma prawo do popełniania błędów i proszenia o pomoc.
Nauczycielu, pomóż uczniowi dostrzec pozytywne strony wynikające z powrotu do szkoły. Podkreśl, że dzieje się w niej wiele dobrego. Można spotkać swoich przyjaciół, uczestniczyć w życiu szkoły oraz zdobyć potrzebną wiedzę. Pozwól na pozytywny i harmonijny powrót do obowiązków szkolnych.
Wykażmy się wzajemnym zrozumieniem, a powrót do nauki stacjonarnej będzie dla nas wszystkim pozytywnym doświadczeniem.
Do zobaczenia w poniedziałek,
Pedagog szkolny
Katarzyna Jaskowska
- Szczegóły
,,Chorągiewki z bibułki weźcie w rączki swe dzieci
i krzyknijcie wesoło:
-Niechaj żyje Maj Trzeci!”
Majowe święta... dni o których należy pamiętać.
Także dzieci z naszego przedszkola przygotowały montaż upamiętniający to niezwykłe wydarzenie w dziejach naszego Narodu, jakim było uchwalenie Konstytucji 3 Maja. Podczas uroczystości nie zabrakło biało – czerwonych chorągiewek oraz hymnu. Po odśpiewaniu hymnu przedszkolaki recytowały wiersze i śpiewały piosenki.
Dla małego dziecka pojęcie ,,Ojczyzna” może nie do końca jest zrozumiałe. Więc, aby w przyszłości rozumiało słowo: Polak - patriota -Polska -moja Ojczyzna, należy już teraz wspólnie z nimi obchodzić święta narodowe, uczyć szacunku i przywiązania do symboli narodowych, do rodzinnego kraju.
Kaproń Agnieszka
- Szczegóły
Dzień Ziemi
Pod hasłem „Przywróć naszą Ziemię” obchodziliśmy w tym roku Światowy Dzień Ziemi. Z tej okazji w naszej szkole zorganizowane zostały trzy konkursy.
Cele konkursów:
- uświadomienie problemów związanych z zanieczyszczeniem środowiska,
- kształtowanie pozytywnych postaw związanych z ochroną przyrody i środowiska naturalnego,
- popularyzacja i upowszechnianie idei ochrony przyrody,
- uwrażliwienie młodzieży na piękno otaczającej przyrody,
- propagowanie i rozwijanie zainteresowań przyrodniczych wśród dzieci i młodzieży.
W konkursie na plakat „PRZYWRÓĆ NASZĄ ZIEMIĘ” wzięło udział trzynastu uczniów. Wyróżniliśmy następujących uczniów:
I miejsce: Julia Walczak uczennica klasy 3
II miejsce: Julia Wójtowicz uczennica klasa 2
III miejsce: Aleksandra Bryk uczennica klasy 6
Jolanta Krzysztoń uczennica klasy 7
W swoich pracach pokazaliście, że los Ziemi nie jest Wam obojętny. Każdy z nas jest mieszkańcem Ziemi, zatem każdy z nas powinien czuć się odpowiedzialny za jej stan. Wszyscy uczestnicy dostaną pozytywne uwagi z zachowania, oceny celujące z biologii, geografii lub przyrody. Osoby wyróżnione otrzymają również upominki. Gratulujemy!
- Szczegóły
{nomultithumb}
Małymi krokami wracamy do normalności! Od 4 maja br. do szkoły wracają wszystkie dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a w kolejnych tygodniach stopniowo starsi uczniowie. Od 31 maja br. szkoły i placówki oświatowe będą funkcjonowały w trybie stacjonarnym.
Sytuacja epidemiczna na tyle się poprawia, że w reżimie sanitarnym i przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa wracamy do normalnej pracy szkół. Dzięki decyzji rządu stopniowo, przez cały maj, do stacjonarnej pracy będą wracały poszczególne szkoły i placówki.
Ogólne zasady, czyli kto i kiedy wraca do nauki stacjonarnej
- Od 4 maja br. uczniowie klas I-III szkół podstawowych na terenie całego kraju wracają do nauki stacjonarnej w szkole.
Uwaga! Działalność pozostałych szkół i placówek do 16 maja br. pozostaje bez zmian (kształcenie na odległość), w tym również w zakresie praktycznej nauki zawodu.
- Od 17 maja br. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego przechodzą na naukę w tzw. systemie hybrydowym (50 proc./50 proc.).
- Od 31 maja br. wszyscy uczniowie i słuchacze uczą się już stacjonarnie w szkołach i placówkach.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Rozporządzenie zgłoszone do publikacji w Dzienniku Ustaw).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 3 maja 2021 r.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji i Nauki
- Szczegóły
Tegoroczne obchody 230. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja mają inny charakter. Ze względu na pandemię święto celebrujemy bez tradycyjnej oprawy patriotycznej i artystycznej. Nasza historia nieodmiennie budzi podziw i szacunek. Poczucie przynależności do własnego narodu i dumę z dokonań przodków możemy wyrazić i manifestować w różny sposób. Udajmy się w tym dniu w sentymentalną podróż w przeszłość utrwaloną na zdjęciach i dokumentach. Przypomnijmy sobie, jak podniośle i uroczyście świętowaliśmy w naszej szkole kolejne rocznice uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Pierwsza polska konstytucja, spełniająca kryteria nowoczesnych ustaw zasadniczych, uchwalona została w cztery lata po amerykańskiej i sześć miesięcy przed pierwszą tego typu ustawą w rewolucyjnej Francji. Najwyższemu aktowi prawa nadano nazwę ,,ustawy rządowej", dla odróżnienia jej od zwykłych aktów prawodawczych zwanych właśnie dawniej konstytucjami.
Konstytucja (wraz z poprzedzającymi ją ustawami) wprowadzała w Rzeczpospolitej ustrój podobny do funkcjonującego w ówczesnej Anglii. Głównymi autorami tej ważnej ustawy byli: Stanisław August Poniatowski, Stanisław Małachowski, Hugo Kołłątaj, Józef Wybicki, Stanisław Staszic, Ignacy i Stanisław Potoccy.
Przez wieki Trzeci Maja symbolizował światły patriotyzm, łączący niepodległość z nowoczesnością. Konstytucja była ukoronowaniem bezprecedensowego w historii Polski dzieła reform ustrojowospołecznych.
Oto fragment Konstytucji:
Ustawa Rządowa z 3 maja 1791 r.