W obecnym czasie pandemii edukacja musiała dostosować się do nowych wyzwań i sposobu prowadzenia zajęć. Dotyczy to również; a może przede wszystkim; zajęć ruchowych.
Prawda; zarówno lekcje w-f jak i zajęcia SKS oraz program „Trzymaj formę” nie są dostosowane do zajęć w trybie on-line bo nie taka była idea ich wprowadzenia. Jednakże młodzież ucząca się w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Stojeszynie Pierwszym pokazała, że dla chcących nie ma rzeczy niemożliwych. Otóż nie brak wśród tych uczniów śmiałków, którzy na każdej lekcji wychowania fizycznego zmagają się z przeróżnymi układami gimnastycznymi, przy których dalekowschodnie sztuki walki wydają się igraszką.
Nie brak też wśród nich amatorów (choć w tym przypadku określenie amator to zdecydowanie za mało powiedziane) wyczynowej, popołudniowej jazdy rowerowej, tudzież wielu wykazuje się w indywidualnych, zimowych, lekkoatletycznych zaprawach siłowych. Jednym słowem realizacja hasła i założeń projektu „Trzymaj formę” ma się w tym środowisku młodzieżowym naprawdę dobrze i nic nie wskazuje na to by cokolwiek miało się zmienić.
Ale nie dość tego. Uczniowie wzięli udział się też w wewnątrzszkolnym konkursie plastyczno- edukacyjnym dotyczącym zdrowego stylu życia. W prezentowanych pracach, podziwiającego te dzieła widza, olśniewa nie tylko wysoki kunszt przekazu artystycznego, ale też wiedza merytoryczna dotycząca zarówno fizjoterapii ruchowej, doboru odpowiedniej diety oraz dobór środków przekazu artystycznego.
Prezentowane tu prace nie tylko warto podziwiać pod kątem artyzmu ale przede wszystkim należy zastosować się do meritum, czyli zawartych w nich porad.
nauczyciel wychowania fizycznego
Marek Mazur