Uncategorised
- Szczegóły
- Szczegóły
W marcu w naszej szkole odbył się I etap wojewódzkiego konkursu plastycznego „Szkoła Moich Marzeń” zorganizowanego przez Lubelskiego Kuratora Oświaty.
Celem konkursu było:
- Włączenie uczniów w kreowanie wizerunku szkoły funkcjonującej w XXI wieku.
- Uświadomienie uczniom, że mają wpływ na wizję i funkcjonowanie placówki edukacyjnej.
- Rozbijanie umiejętności projektowania plakatu jako komunikatu wizualnego.
- Kształcenie i wychowanie poprzez sztukę.
- Rozwijanie wyobraźni i umiejętności plastycznych.
Zadaniem każdego z uczestników konkursu było zaprezentowanie autorskiej wizji szkoły, oraz wszystkiego tego, co się z nią kojarzy w formie plakatu wykonanego dowolną techniką. Wszyscy uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością oraz kunsztem plastycznym. Pojawiły się takie formy plastyczne jak: rysunek kredką czy pastelą, a także oryginalne techniki mieszane. Wszystkie prace były barwne, zawierały ciekawe pomysły dotyczące zarówno wyglądu samego budynku szkolnego, jak i jego usytuowania oraz miejsca do zabaw i gier sportowych wokół budynku. W wielu pracach dominowały uśmiechnięte twarze uczniów, co świadczy o tym, że dzieci cenią sobie miłą atmosferę w szkole. Do II etapu wojewódzkiego konkursu plastycznego ,,Szkoła Moich Marzeń” zostało zakwalifikowanych 5 prac uczennic z naszej szkoły.
W dniu 14 marca 2025 r. Komisja Konkursowa etapu rejonowego powołana przez Lubelskiego Kuratora Oświaty zgodnie z regulaminem wyłoniła po 3 zwycięskie prace uczniów w kategoriach klas I-III oraz klas IV-VIII spełniające wszystkie określone w nim kryteria. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Łącznie do etapu rejonowego wpłynęło 498 prac o tematyce „Szkoła Moich Marzeń”. Autorzy wykazali się niesamowitą kreatywnością, dlatego Komisja Konkursowa postanowiła wyróżnić najciekawsze prace. Zgodnie z regulaminem do III etapu wojewódzkiego zostali zakwalifikowani zdobywcy I, II i III miejsca etapu rejonowego.
W II etapie wojewódzkiego konkursu plastycznego ,,Szkoła Moich Marzeń” w kategorii klas I-III wyróżnienie otrzymała nasza uczennica z klasy II – Antonina Radzik.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za zaangażowanie oraz gratulujemy kreatywności i wyobraźni twórczej.
Marzena Buczek
Eliza Gomółka
- Szczegóły
11 kwietnia 2025 roku w Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Sobieszynie ogłoszono wyniki Wojewódzkiego Konkursu Technicznego „Kwitnąca wiosną pisanka wielkanocna”.
Jury konkursu w składzie Dominika Trykacz (Dom Kultury w Kocku), Małgorzata Pszczoła i Kamil Szymanek (Gminne Centrum Kultury w Baranowie) po obejrzeniu 168 nadesłanych prac przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
kategoria I: 0 – III
III miejsce - Julia Ptaszek
kategoria II: IV – VIII
II miejsce - Jakub Ptaszek
III miejsce- Sebastian Szpyt
Wyróżnienie- Natalia Szpyt
Gratulujemy !!!
- Szczegóły
7 kwietnia uczniowie klasy ósmej Szkoły Podstawowej w Stojeszynie przedstawili zwięzły szkolny apel dotyczący chrztu Mieszka I i przyjęcia państwowości polskiej w grono ówczesnych państw chrześcijańskich. Rzec można: apel jakich w szkołach jest wiele. Prawda, jednakże temat jaki poruszono jest wciąż aktualny i warty szerszej dyskusji, a chociaż od tego wydarzenia dzieli nas więcej niż milenium to jednak analogii do dzisiejszej polityki jest w nim wiele.
Przyjęcie chrztu przez Mieszka I –władcę ówczesnego państwa piastowskiego jest od wieków przedmiotem badań, dociekań i ocen historyków. To zupełnie naturalne bo kiedy książę zdecydował się ochrzcić w obrządku łacińskim to stało się wyznaczeniem torów kulturowych i politycznych państwa polskiego. Innymi słowy jest to wydarzenie tak ważne iż nie dziwota, że powstało o nim wiele prac naukowych i obszernych monografii a tematem parają najtęźsi historycy polscy. Ponadto jest to stały temat do publicznych, debat, artykułów a tudzież szkolnych apeli, takich jak ten, który przedstawiono w Stojeszynie. Do tego zauważyć też trzeba, że sposób opisywania i interpretacji wydarzenia chrztu Mieszka I ulega stałym modyfikacjom, zmianom punktu widzenia i różnym ocenom to kolejny dowód jak aktualne i ważne jest to zagadnienie.