Uncategorised
- Szczegóły
„Całe to duchowe dziedzictwo, któremu na imię Polska raz jeszcze przyjmijcie z wiarą, nadzieją i miłością.” Pod takim hasłem w dniu 9 czerwca uczniowie Zespołu Szkół im Jana Pawła II w Potoczku wraz ze swoimi wychowawcami obchodzili IV Diecezjalny Konkurs Pieśni Patriotyczno – Religijnej.
My również jako rodzina szkół Jana Pawła II wzięliśmy udział w tej uroczystości promującej jakże ważne wartości patriotyczne i religijne, które były tak ważne dla naszego patrona. Uroczystość rozpoczęła się nabożeństwem, uczestnicy przeglądu uczcili Świętego przez ucałowanie relikwii.
W konkursie wzięło udział 23 uczestników (solistów i grup wokalnych), reprezentujących siedemnaście szkół skupionych w Sandomierskiej Rodzinie Szkół im. Jana Pawła II oraz szkoły z terenu gminy Potok Wielki. W konkursie udział wzięli również uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II i Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Stojeszynie Pierwszym. W kategorii uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej - Gabriela Nosal, Roksana Szczecka, Dominika Wielgus.
Reprezentantce Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Stojeszynie Pierwszym Katarzynie Wisińskiej jury przyznało - III miejsce w kategorii gimnazjum – soliści.
Serdecznie gratulujemy.
- Szczegóły
„W świecie fizyki”
W dniu 11 czerwca 2014r. odbyło się uroczyste podsumowanie projektu edukacyjnego pt. „W świecie fizyki”. Zadania projektowe realizowali uczniowie klasy II Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Stojeszynie Pierwszym. Chcieli oni pokazać, że w świecie fizyki, w którym żyjemy obowiązują prawa fizyki. Wokół nas ma miejsce wiele rozmaitych zjawisk. Każdy z nas zastanawiał się na pewno, dlaczego niektóre z nich występują, co jest ich przyczyną, czy można przewidzieć ich dalszy przebieg i skutki? Właśnie na tego rodzaju pytania starali się znaleźć odpowiedź uczniowie.
Przystępując do projektu, gimnazjaliści chcieli pogłębić swoją wiedzę z zakresu fizyki, nauczyć się przedstawiać eksperymenty fizyczne oraz przybliżyć, wydawać by się mogło skomplikowane zagadnienia fizyczne swoim rówieśnikom oraz młodszym kolegom i koleżankom. Już Kartezjusz wiedział, że nie ma na to lepszej metody niż przeprowadzanie doświadczeń. Uczniowie prezentowali doświadczenia, które bez problemu można wykonać w domu przy użyciu podstawowych sprzętów. Oto niektóre przykłady: „Ruchome piaski”, „Chmura w butelce” i „Ocean w butelce”, „Kolorowy wir” itp. W doświadczeniu "Statek z plasteliny" uczniowie wyjaśnili, dlaczego statek pływa po wodzie. Na przykładzie modelu samochodu omówili bezwładność ciał.
W ramach działań projektowych uczniowie przygotowali także prezentacje multimedialne, filmiki i plakaty.











