Szkoła
- Szczegóły
W dniach 05-06.02.2014 r. w Dzwoli odbyły się powiatowe zawody sportowe w Drużynowym Tenisie Stołowym dziewcząt i chłopców. Drużyna dziewcząt w składzie: Katarzyna Kania i Kinga Grzegórska zajęła wysokie – II miejsce i zakwalifikowała się do zawodów rejonowych, które odbyły się 10.02.2014 r. W zawodach rejonowych dziewczęta zajęły VII miejsce. W kategorii chłopców naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy piątej Mateusz Nosal i Mikołaj Kucia, którzy uplasowali się na 7 miejscu.
W Powiatowej Gimnazjadzie naszą szkołę w kategorii dziewcząt reprezentowały: Kinga Cyran, Karolina Krzysztoń, Paulina Widz. W kategorii chłopców: Wiktor Łańczak oraz Karol Skupiński. Drużyna dziewcząt zajęła IV miejsce, zaś chłopców VII miejsce.
Sportowcom gratulujemy i dziękujemy za godne reprezentowanie szkoły.
Nauczyciele wychowania fizycznego
- Szczegóły
Promowanie zdrowego życia i stylu odżywiania się przez uczennice naszej szkoły!!!
15 stycznia 2014 roku Monika Skrok i Sylwia Kasica wzięły udział w Międzyszkolnym Konkursie Kulinarnym MOJE DRUGIE ŚNIADANIE zorganizowanym przez ZS Centrum Kształcenia Rolniczego w Potoczku. Patronat nad nim objęła restauracja „Myśliwska” z Janowa Lubelskiego. Dziewczęta przygotowały w pracowni gastronomicznej przepyszne (fantazyjnie udekorowane) gofry z owocami i bitą śmietaną oraz energetyczny napój.
Wszystkie uczestniczki konkursu (z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Potoczku, z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Stojeszynie Pierwszym, z Zespołu Szkół w Trzydniku Dużym, z Zespołu Szkół w Potoku Wielkim, oraz z Zespołu Szkół im. Romualda Traugutta w Potoku Stanach) zaprezentowały ciekawe pomysły na zdrowe, smaczne i niebanalne drugie śniadania.
Młode miłośniczki zdrowego odżywiania otrzymały atrakcyjne nagrody rzeczowe (ufundowane przez Pana Stanisława Mazura i ZSCKR w Potoczku) : blendery firmy „Bosch”, młynki elektryczne do pieprzu i soli, notesy, długopisy.
Dlaczego uczniowie i nauczyciele powinni jeść obiad lub/i drugie śniadanie w szkole?
Regularne posiłki, w tym drugie śniadanie, są ważnym elementem zdrowego stylu życia. Organizacja tego posiłku wspiera realizację edukacji zdrowotnej.Zdrowie i dobre samopoczucie uczniów oraz nauczycieli jest jednym z warunków skutecznej realizacji zadań szkoły. Dobremu samopoczuciu, dyspozycji do nauki i pracy oraz dobrym relacjom międzyludzkim w szkole sprzyja zaspokojenie podstawowych potrzeb fizjologicznych uczniów i nauczycieli. Jedną z tych potrzeb są zdrowe i regularne posiłki, w tym spożywanie posiłku w czasie pobytu w szkole, gdyż każdy człowiek powinien zjadać posiłek co 3-4 godziny.
Uczucie głodu, które odczuwa wielu uczniów przychodzących do szkoły bez śniadania (na czczo) i niezjadających w czasie pobytu w niej żadnego posiłku, jest częstą przyczyną rozdrażnienia, złego humoru, napięcia, niepokoju, które zwiększają ryzyko konfliktów, zachowań agresywnych i przemocy. Głodne dzieci i gimnazjaliści zjadają niekorzystne dla zdrowia, wysokokaloryczne przekąski –słodycze, słodkie napoje, chipsy i pączki.
Regularne posiłki to podstawowy element zdrowego żywienia, warunkujący prawidłowy rozwój dziecka, jego dobre samopoczucie i dyspozycję do uczenia się. Większość uczniów przebywa w szkole (łącznie z drogą do i ze szkoły) co najmniej 5-6 godzin, a uczniowie starsi nawet 8-10 godzin. Każdy uczeń powinien przyjść do szkoły po śniadaniu zjedzonym w domu i w szkole spożyć posiłek oraz wypić co najmniej 0,5 litra płynów.
Skutki nieregularnego spożywania posiłków
• Zbyt długa przerwa między posiłkami powoduje uczucie głodu. Przyczyną tego uczucia jest niedobór składników pokarmowych w organizmie. Dotyczy to szczególnie glukozy, której stężenie we krwi zmniejsza się. Niedobór glukozy upośledza funkcję komórek mózgu, dla których jest ona jedynym źródłem energii, a to z kolei wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. A. Maslow, amerykański psycholog, autor znanej hierarchii potrzeb, opisał to w następujący sposób: „Wszystkie umiejętności wprzągnięte są do służby zaspokojenia głodu. Receptory, efektory, inteligencja, pamięć, nawyki wszystkie one mogą być w tej sytuacji zdefiniowane jako narzędzia zaspokajania głodu. Natchnienie do pisania wierszy, pragnienie zdobycia samochodu, chęć posiadania nowej pary butów […] ulegają zapomnieniu lub stają się sprawami drugorzędnymi”.
Uczucie głodu u uczniów wpływa niekorzystnie na zdolność do uczenia się,
gdyż:
- zmniejsza zdolność do koncentracji uwagi i aktywność na lekcjach,
- pogarsza nastrój i samopoczucie,
- może powodować bóle brzucha, głowy, uczucie osłabienia,
- wywołuje lub nasila nieprzyjemne emocje i stany, takie jak: rozdrażnienie, niepokój,
pobudzenie, zdenerwowanie, co może być przyczyną konfliktów z rówieśnikami, nauczycielami oraz zachowań agresywnych,
- może zwiększać ryzyko doznania urazu (mniejsza koncentracja uwagi, wydłużony
czas reakcji).
JOLANTA ZBIŻEK
- Szczegóły
18 styczniabył dniem wyjątkowym dla naszych uczniów. W tym dniu odbyła się bowiem „Choinka szkolna”. Już o godz. 14.00 korytarz szkolny wypełnił się miłośnikami tańca i dobrej zabawy. Co jakiś czas z mikrofonu płynęły życzenia zachęcające do udziału w zabawie nauczycieli i rodziców.
Punktem kulminacyjnym choinki dla najmłodszych było ogłoszenie wyników konkursu na najciekawszy strój karnawałowy. Wielość pomysłów i niezwykła kreatywność w przygotowaniu kostiumów sprawiło jury nie lada wyzwanie. Po długich obradach zwycięzcom wręczono nagrody, a pozostałym uczestnikom słodkie upominki. Wszyscy wyśmienicie się bawili w kółeczkach, parami oraz solo przy skocznej muzyce disco, bo przecież dobra zabawa była tu najważniejsza.
Dyrekcja szkoły serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc w przygotowaniach i organizacji choinki, dziękuje także Rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie bardzo pomysłowych i pracochłonnych strojów oraz liczy na dalszą udaną współpracę.
- Szczegóły
16 stycznia 2014 r. Zespół Placówek Oświatowych w Stojeszynie Pierwszym im. Jana Pawła II odwiedził teatr ,,Magik” z Białegostoku. Aktorzy dla młodszych dzieci zaprezentowali sztukę ,,Zamieszanie w krainie bajek”, zaś dla starszych uczniów sztukę ,,Mały książę”. Dzieci młodsze żywo reagowały na grę aktorską (śmiały się, biły brawo) i aktywnie uczestniczyły w spektaklu (odpowiadały na pytania, rozwiązywały zagadki). Oba przedstawienia dostarczyły naszym wychowankom niezapomnianych wrażeń.