Aktualności
Warsztaty mydełek glicerynowych w przedszkolu
- Szczegóły
Kształtowanie prawidłowej postawy dziecka wobec zdrowia rozpoczyna się już w wieku przedszkolnym. Edukacja zdrowotna stanowi integralną część procesu wychowania, dlatego też w naszym przedszkolu realizowany jest autorski program „Zdrowy Przedszkolak”. Głównym celem programu jest wyrabianie prawidłowych nawyków zdrowotnych oraz kształtowanie świadomej i czynnej postawy wobec zdrowego stylu życia.
Program realizowany jest od września do czerwca w czasie zajęć dydaktycznych w formie rozmowy, zabaw tematycznych, ruchowych, prac plastycznych oraz spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
Podsumowaniem całorocznej pracy były „Warsztaty mydełek glicerynowych” poprowadzone przez Centrum zabawy dla Dzieci FUN CENTER. Warsztaty rozpoczęły się od pogadanki dotyczącej higieny osobistej i krótkiego instruktarzu jak prawidłowo myć ręce. Następnie dzieci mogły samodzielnie wykonać i ozdobić swoje mydełko wiosennymi kwiatami. Dzieci miały dużą satysfakcję z własnoręcznego wykonania kolorowych mydełek, które pięknie zapakowane mogły zabrać do domu.
Na zakończenie warsztatów przedszkolaki wzięły udział w eksperymencie pokazującym, jak ważne jest używanie mydła podczas codziennego mycia rąk. To była bardzo ciekawa i kreatywna lekcja higieny osobistej.
Wychowawcy przedszkola: Monika Jaskowiak i Agnieszka Kaproń
Mały Patriota
- Szczegóły
,,Polska moim domem, domem jest,
Biały Orzeł godłem, godłem jest,
A ja jestem przedszkolak,
mały Polak przedszkolak...”
Wychowanie młodych pokoleń w duchu wartości powinno się rozpocząć już w przedszkolu. Podstawowym celem wychowania przedszkolnego jest dbanie o wszechstronny rozwój dziecka oraz kształtowanie jego osobowości. To w wieku przedszkolnym kształtują się podstawy osobowości. To właśnie przedszkole kształtuje u dzieci określone nawyki, cechy charakteru i zaczątki postaw, jakich wymagać będzie od nich udział w życiu społecznym.
W naszym przedszkolu realizowany jest autorski program pt. ,,Mały Patriota”. Program realizowany jest od września do czerwca. Głównym celem jego jest kształtowanie postaw patriotycznych u najmłodszych, uwrażliwianie na piękno, folklor i tradycje Polski, kształtowanie tożsamości narodowej dzieci. Postawy patriotyczne są kształtowane w toku codziennych zabaw, zajęć, spacerów, wycieczek, spotkań z członkami rodziny, udział w uroczystych apelach upamiętniających ważne wydarzenia dotyczące historii naszej ojczyzny, współpracę z lokalnymi instytucjami. Dzieci uczą się patriotycznych piosenek, wierszy. Nauczyciele dbają o wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczące ich ojczyzny. Wśród celów szczegółowych projektu wyróżniamy:
* Poznanie historii państwa polskiego i symboli narodowych.
* Poznanie tradycji, zwyczajów, obrzędów ludowych.
* Poznanie tańców ludowych i potraw regionalnych.
* Wzmacnianie poczucia radości i dumy z bycia Polakiem.
W ramach podsumowania całorocznej pracy w oparciu o cele programu przedszkolaki przygotowały krótki montaż patriotyczny. Dzieci wykazały się znajomością hymnu państwowego, a także innych utworów patriotycznych. Recytowały wiersze wśród, których nie zabrakło również utworu Władysława Bełzy pt. ,,Katechizm młodego Polaka”.
Na zakończenie wychowawcy wręczyli podziękowania wszystkim przedszkolakom, którzy włączyli się wspólnie ze swoimi rodzicami do akcji ,,MALI PATRIOCI – KOCHAMY POLSKĄ FLAGĘ”.
Wychowawcy: Kaproń Agnieszka i Jaskowiak Monika
Wycieczka do Zagrody Garncarskiej
- Szczegóły
9 maja dzieci ze starszej grupy przedszkolnej oraz uczniowie klas I-III wybrali się na wycieczkę do Zagrody Garncarskiej w Łążku Garncarskim.
Zagroda Garncarska powitała nas piękną pogodą i przemiłą obsługą. Podczas zwiedzania dzieci zapoznały się z historią powstania zagrody oraz miały możliwość obejrzenia przedmiotów codziennego użytku wykorzystywanych dawniej do pracy w polu i gospodarstwie. Dzieci aktywnie spędziły czas, bawiąc się przy muzyce, grając w piłkę nożną na rozległej łące oraz korzystając ze zjeżdżalni, trampoliny i karuzeli. Miały także możliwość przejechania się wozem. Największą atrakcją były warsztaty garncarskie. Dzieci pod opieką garncarza lepiły z gliny różnego rodzaju naczynia. Ulepione własnoręcznie dzieła, dzieci zabrały na pamiątkę. Na zakończenie wycieczki zagroda ugościła nas smakowitymi kiełbaskami z grilla. Wycieczka ta zostanie w naszej pamięci miłym wspomnieniem. Dostarczyła dzieciom wielu wrażeń i radości. A pobyt na świeżym powietrzu dodał wszystkim pozytywnej energii.
Wychowawcy klas I-III
Jak obchodziliśmy Dzień Ziemi…
- Szczegóły
W piątek 21 kwietnia 2023r. wszyscy uczniowie naszej szkoły wzięli udział w sprzątaniu środowiska. Najmłodsi sprzątali boisko i najbliższe otoczenie szkoły, starsi uczniowie sprzatali park. W każej klasie uczniowie wykonali plakaty związane z Dniem Ziemi, które zaprezentowane zostały na wystawie na korytarzu szkolnym.
W sobotę – 22 kwietnia, w myśl zasady „Myśl globalnie - działaj lokalnie”, indywidualnie podjęliście działania na rzecz Naszej Planety. Z przesłanych relacji wynika, że zależy Wam na swoim środowisku. Potraficie zadbać o czystość swojego otoczenia i rozumiecie jakie znaczenie ma segregacja śmieci. Wiecie, że przedmioty można powtórnie wykorzystać robiąc np. zabawki czy pojemniki. Pokazaliście, że warto zatroszczyć się o jakość powietrza, przesiąść się na rower i zadbać o zdrowie podziwiając przy tym piękno lokalnej przyrody. Jeśli na zakupy - to tylko z własną torbą wielokrotnego użytku, kupując jedynie niezbędne produkty w ekologicznych opakowaniach.
Wszyscy uczniowie, którzy nadesłali relacje z podjętych działań na rzecz Ziemi otrzymują pozytywne uwagi z zachowania oraz celujace oceny z biologii, geografii lub przyrody:
Aleksander Kaproń, Sebastian Szpyt, Kornelia Misiak, Dominik Dziewa, Marcel Misiak, Natalia Szpyt, Julia Wójtowicz, Julia Walczak, Oliwia Garbacz, Aleksandra Siembida, Barbara Kukiełka, Katarzyna Bryk, Emilia Dziewa, Paweł Chodara, Aleksandra Bryk, Oliwia Miazga, Olga Żurawicz.
Możecie być wzorem dla innych!
Pamiętajmy, że każdy z nas jest mieszkańcem Ziemi
i wszyscy odpowiadamy za stan NASZEJ PLANETY.
nauczyciele biologii i geografii
Strona 39 z 210