Aktualności
,,Rodzi się Miłość”
- Szczegóły
Boże Narodzenie to czas, kiedy wszyscy stają się dla siebie milsi, bardziej życzliwi i zapominają o wszelkich sporach. Aby podkreślić wyjątkowy charakter tych świąt, uczniowie naszej szkoły pod kierunkiem Pani Doroty Żurawicz i Pani Elżbiety Krzysztoń przygotowali jasełka,które odbyły się 21.12.2015roku.
Na akademię przybyli zaproszeni goście: Ksiądz Proboszcz Krzysztof Woźniak, Przewodniczący Rady Miejskiej w Modliborzycach Piotr Rogoża, przedstawiciel Rady Rodziców, nauczyciele, rodzice i społeczność uczniowska.
Puentą biblijnej historii stały się słowa piosenki: ,,Maleńka Miłość w żłobie śpi, Maleńka Miłość przy Matce Świętej. Dziś cała ziemia i niebo lśni dla tej Miłości Maleńkiej”.
Piękna scenografia wprowadziła zgromadzoną publiczność w świąteczny nastrój, a o miłe doznanie słuchowe zadbali zdolni aktorzy i wokaliści. Publiczność po raz kolejny mogła przeżyć historię Marii i Józefa.Całość przedstawienia przeplatana była kolędami, pastorałkami oraz refleksjami młodzieży, która przybyła by złożyć pokłon Jezusowi i podzielić się z Nim wszystkimi swoimi smutkami, radościami, a także swoim zachowaniem i zdobytą wiedzą.
Ogromne zaangażowanie młodych aktorów, nauczycieli i rodziców opłaciło się, gdyż przedstawienie wywarło duże wrażenie i poruszenie. Występ został nagrodzony gromkimi brawami. Jasełka pozwoliły poczuć rodzinną atmosferę zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i rozpocząć wspólne świętowanie narodzin Zbawiciela.
Po zakończeniu spektaklu głos zabrała Pani Dyrektor Małgorzata Wisińska, która podziękowała wykonawcom oraz złożyła wszystkim obecnym świąteczne życzenia, do których dołączył się również Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Rogoża i ksiądz Krzysztof Woźniak.
Elżbieta Krzysztoń
Dorota Żurawicz
Konkurs „Świat baśni Hansa Christiana Andersena”
- Szczegóły
Od najwcześniejszych lat życia, dzieci w czasie poznawania otaczającego ich świata, napotykają na słowo drukowane. Badania naukowe potwierdzają, że czytanie:
- zapewnia emocjonalny rozwój dziecka,
- rozwija język, pamięć i wyobraźnię,
- uczy myślenia,
- poszerza wiedzę ogólną,
- ułatwia naukę i pomaga odnieść sukces w szkole,
- zapobiega uzależnieniom od telewizji i komputerów.
Czytając bogacimy swoje uczucia takie jak: miłość, przyjaźń, podziw, koleżeństwo, solidarność z innymi. Baśnie H. Ch. Andersena czytali nasi dziadkowie i rodzice. Uniwersalizm, piękno języka i stylu sprawia, że są one bliskie również dzisiejszym czytelnikom. Konkurs „Świat baśni Hansa Christiana Andersena” przeprowadzony został w grudniu 2015 roku.
Celem konkursu było:
- popularyzacja czytelnictwa oraz postaci i twórczości wybitnego baśniopisarza Hansa Christiana Andersena,
- rozbudzanie pasji czytelniczych oraz zamiłowania do literatury,
- poszerzenie zasobu słownictwa uczniów,
- propagowanie aktywności i kultury czytelniczej poprzez korzystanie z biblioteki szkolnej,
- kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- uaktywnienie uczniów poprzez udział w konkursach.
W konkursie wzięli udział uczniowie z klas II - VI szkoły podstawowej. I etap – eliminacje klasowe odbył się 8 grudnia 2015 r., uczniowie rozwiązywali test, w którym musieli wykazać się znajomością życiorysu pisarza i treścią baśni. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 13 uczniów z najwyższymi wynikami.
Klasa II
Jola Krzysztoń
Julia Dziewa
Andżelika Karbowniczek
Mateusz Jaskowiak
Klasa III
Kacper Paszajew
Julia Widz
Gabrysia Skupińska
Tomek Wieczorek
Tomek Wieczorek
Klasa IV
Dominik Suchora
Jakub Krzysztoń
Dominik Kaproń
Aleksandra Góreczna
II etap – odbył się 16 grudnia 2015r. publicznie, przed nauczycielami i uczniami ze szkoły podstawowej. Konkurs poprowadziły uczennice z klasy VI, które wykazały umiejętnością pięknego czytania, wyraźnej i wyrazistej wymowy. Uczestnicy drugiego etapu wykazali się dokładną znajomością treści baśni:
- odpowiadali na pytania dotyczące baśni (np. Ilu braci miała Eliza ?),
- po wysłuchaniu fragmentu tekstu rozpoznawali tytuł baśni, podawali kto do kogo i w jakich okolicznościach wypowiedział przeczytane słowa,
- oceniali czy stwierdzenie jest prawdziwe ( np. Prawdziwy słowik do końca życia cesarza mieszkał w jego pałacu),
- na podstawie zaprezentowanych rekwizytów odgadywali tytuł baśni.
Odpowiedzi uczestników oceniało jury w składzie: p. M. Michna, p. E. Krzysztoń,
p. D. Żurawicz i p. E. Kamińska-Rząd.
Publiczność nagradzała prawidłowe odpowiedzi gromkimi brawami.
Zwycięzcy konkursu:
I miejsce - Tomasz Wieczorek
II miejsce – Andżelika Karbowniczek
III miejsce – Gabrysia Skupińska
Wszystkim uczestnikom II etapu dyrektor szkoły p. M. Wisińska wręczyła słodkie upominki oraz pamiątkowe dyplomy, zdobywcy trzech pierwszych miejsc otrzymali również nagrody książkowe.
Gratulujemy!
Bibliotekarz szkolny - E. Kamińska -Rząd
Ocenianie kształtujące w naszej szkole
- Szczegóły
Z ocenianiem kształtującym pracujemy od września ubiegłego roku. Celem Oceniania Kształtującego jest pomaganie uczniom w uczeniu się, a nie „przerabianie programu”. Uczeń staje się nie tyle podmiotem nauczycielskich działań, lecz przede wszystkim ich pełnoprawnym uczestnikiem.
Jest odpowiedzialny za to, co robi, uczy się dla siebie samego, a nie dla nauczyciela, rodzica, dyrektora, wujka itd. Co ważne, zawsze jest dokładnie poinformowany, więc wie, na jakim etapie się znajduje, co powinien zmienić i w jakim kierunku zmierza.
Wszystkie te dane posiada niejako „na bieżąco”, gdyż głównym sposobem informowania ucznia o stanie zaawansowania jego pracy jest Informacja Zwrotna, która towarzyszy mu właściwie bez przerwy w procesie uczenia się. Stanowi naturalny punkt odniesienia umożliwiający korektę błędów i uzyskanie informacji o umiejętnościach, które już opanował.
W wymiarze praktycznym Ocenianie Kształtujące jest funkcjonalnym połączeniem wielu technik ułatwiających uczenie się, dających nie tylko konkretną wiedzę w sposób możliwie dla ucznia ciekawy, lecz także informującym go już na początku, językiem przystępnym i zrozumiałym, czego będzie się uczył, jakie cele są w danym momencie istotne, co zaś będzie warunkiem odniesienia sukcesu, tj. jakie umiejętności i kompetencje powinien opanować jako skutek przebywania na lekcji lub ich cyklu.
Pracując z elementami OK, zaobserwowaliśmy, że nasi uczniowie angażują się w naukę, są zmotywowani do pracy i chętniej podejmują nowe wyzwania. Zwiększyła się ich aktywność na lekcji. Mają świadomość celów lekcji i wiedzą jak je osiągnąć. Potrafią dokonać samooceny i oceny koleżeńskiej.
Stosowanie narzędzi OK wpływa również pozytywnie na atmosferę w klasie, uczniowie są mniej zestresowani, bardziej zintegrowani, czują się współodpowiedzialni za siebie i kolegów.
Nauczyciele wprowadzający elementy OK na swoich lekcjach efektywnie współpracują ze sobą: dzielą się swoimi uwagami, wymieniają doświadczeniami i ciekawymi praktykami; wspierają się w realizacji i organizacji procesów edukacyjnych oraz aktywnie uczestniczą w lekcjach koleżeńskich. Wprowadzenie elementów OK w naszej szkole zwiększyło współpracę między nauczycielami, uczniami i ich rodzicami.
W tym roku szkolnym we wrześniu Pani Elżbieta Krzysztoń przeprowadziła lekcję koleżeńską w klasie III szkoły podstawowej, a w listopadzie lider OK. Pani Grażyna Orzeł zaprezentowała elementy okeja w klasie I szkoły podstawowej.
Dnia 03. 12. 2015 r. na szkoleniowej radzie pedagogicznej liderki OK: pani Dorota Rząd i pani Jolanta Zbiżek przeprowadziły dwie lekcje otwarte w klasie drugiej gimnazjum ze wszystkimi elementami Oceniania Kształtującego.
Dorota Rząd i Jolanta Zbiżek
Strona 184 z 210