- Szczegóły
Przyłączcie się i razem usypmy 21. wielką Górę Grosza.
To niezwykła Góra w niezwykłych czasach, bo ten rok szkolny to duże wyzwanie dla nas wszystkich.
Doświadczenia nauki domowej pokazały nam, jak ważny jest każdy gest życzliwości i dobroci, jeszcze żywiej uświadomiły, co znaczy wzajemna pomoc. W Górze Grosza każdy najdrobniejszy grosik ma wartość i moc. Bądźmy blisko bez względu na odległość.
Pomagamy dzieciom, które są w trudnej sytuacji i nie mieszkają z rodzicami. Dla nich zbierajmy Górę Grosza!
Przekazane przez Was monety to realna pomoc dla bardzo wielu dzieci. Dzięki Waszemu wsparciu ta akcja jest możliwa!
Bardzo serdecznie Wam dziękujemy w imieniu dzieci, które otrzymują wsparcie od Was każdego roku .
Opiekunowie SU
Uwaga!
Monety na wyżej wymienioną akcję wrzucamy do plastikowego pojemnika, który znajduje się przy wejściu do budynku szkoły.
- Szczegóły
,,Świat zasypał śnieg,
wkoło zima biała.
Czas pobawić się śnieżkami,
czas lepić bałwana...”.
Za oknem z dnia na dzień przybywa śniegu, który dzieci uwielbiają. Dlatego korzystając z uroków zimy postanowiliśmy pobawić się na śniegu. Przedszkolaki oddały się zimowemu szaleństwu, chętnie lepiąc bałwana, robiąc aniołki na śniegu, rzucając się śnieżkami. Pogoda była trochę mroźna, ale nikomu to nie przeszkadzało. Dzieci wiedzą, że zabawy na śniegu to świetna rozrywka a także okazja do ruchu na świeżym powietrzu. Z czerwonymi noskami i z uśmiechem wróciliśmy do przedszkola na ciepły posiłek. Zimowa aura sprzyja zabawom dlatego zaprosiliśmy przedszkolaków i ich rodziców do ulepienia bałwana lub śniegowej budowli na swoim podwórku. W mig powstały bardzo ciekawe rzeźby.
Takie piękne zimowe krajobrazy sprzyjają nie tylko harcom na śniegu ale i twórczym pracom plastycznym, które dzieci wykonują na zajęciach.
W mroźne, zimowe dni nie możemy zapomnieć o ptakach. W związku z tym dzieci zostały również uwrażliwione na to, iż należy dokarmiać ptaki, które goszczą u nas przez cały rok, ale również należy pamiętać o zwierzętach żyjących w lesie.
Wychowawcy przedszkola
Zapraszamy do galerii.. {nomultithumb}
- Szczegóły
Od poniedziałku, 1 lutego br. obowiązują dotychczasowe zasady funkcjonowania szkół i placówek. Zmienione zostały rozwiązania o organizacji nauki zdalnej na terenie szkoły, wprowadzono możliwość organizowania tzw. próbnych egzaminów szkolnych na terenie szkoły.
Uczniowie klas I–III szkół podstawowych oraz dzieci w wychowaniu przedszkolnym kontynuują naukę stacjonarną z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego, określonych w wytycznych MEiN, Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Uczniowie klas IV–VIII szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży, szkół podstawowych dla dorosłych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego, centrów kształcenia zawodowego, ośrodków rewalidacyjno - wychowawczych, domów wczasów dziecięcych i szkolnych schronisk młodzieżowych do 14 lutego br. będą nadal uczyć się zdalnie, poza wyjątkami dotyczącymi kształcenia zawodowego.
Organizacja zajęć zdalnych w szkole dla uczniów
Od 1 lutego dyrektor szkoły będzie miał obowiązek nadal organizować zajęcia lub zajęcia zdalne dla uczniów klas IV–VIII oraz szkół ponadpodstawowych, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą uczyć się w domu.
Dla uczniów, którzy z innych przyczyn nie mogą uczyć się zdalnie w domu, dyrektor może takie zajęcia zorganizować.
Możliwość prowadzenia w szkołach tzw. egzaminów próbnych
W szkole będzie można zorganizować, w ramach konsultacji z nauczycielami, testy sprawdzające poziom przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty lub egzaminu maturalnego, tzw. egzaminy próbne przeprowadzane przez szkołę. Rozwiązanie to zostało wprowadzone na prośbę dyrektorów szkół.
Ponadto w odniesieniu do szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe utrzymane zostały rozwiązania umożliwiające prowadzenie kształcenia praktycznego z zachowaniem reżimu sanitarnego, w określonych warunkach organizacyjnych.
Opieka świetlicowa dla najmłodszych uczniów
Dyrektorzy szkół podstawowych, w tym artystycznych, w których jest prowadzone kształcenie ogólne w zakresie podstawy programowej, są zobowiązani do prowadzenia działalności opiekuńczej dla uczniów klas I-III.
- Szczegóły
Wywiadówka semestralna dla rodziców
Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II
w Stojeszynie Pierwszym
Zapraszamy wszystkich rodziców na wywiadówkę:
Klasy I i II – 01 luty 2021 r./poniedziałek/, godz. 16:00-18.00
Klasy III i IV – 02 luty 2021 r./wtorek/, godz. 16:00-18.00
Klasy V i VI – 03 luty 2021 r./środa/, godz. 16:00-18.00
Klasy VII i VIII – 04 luty 2021 r./czwartek/, godz. 16:00-18.00
Spotkanie z wychowawcami odbędzie się w salach nr 19 i nr 22 ( piętro).
Podczas wywiadówki w szkole należy zachować dodatkowe środki ostrożności i zalecenia reżimu sanitarnego:
· zachowanie 1,5 metrowego dystansu,
· zakrycie nosa i ust,
· obowiązkowa dezynfekcja rąk,
· ograniczone przemieszczanie się po szkole,
· ścisłe przestrzeganie godziny przybycia wyznaczonej przez wychowawcę.
Małgorzata Wisińska - dyrektor szkoły
- Szczegóły
Audiobooki lektur i klasyki literatury, publikacje, artykuły z czasopism naukowych są już dostępne online oraz do pobrania i wykorzystania na komputerach i urządzeniach mobilnych. Cyfrowa biblioteka została otwarta w ramach Priorytetu 4 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Biblioteka Narodowa zakończyła prace związane z realizacją Priorytetu 4 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. W ramach prac, realizując postulaty Ministerstwa Edukacji i Nauki, w cyfrowej Bibliotece Narodowej polona.pl przygotowane zostały kolekcje tematyczne zawierające lektury, zarówno obowiązkowe jak i uzupełniające, znajdujące się w domenie publicznej. Kolekcje dostępne są pod poniższymi linkami:
Lektury szkolne. Część 1. Szkoły podstawowe
Lektury szkolne. Część 2. Szkoły ponadpodstawowe.
W obu kolekcjach znalazło się łącznie 212 publikacji, do których dostęp dla uczniów i nauczycieli jest darmowy i nie wymaga logowania w serwisie. Wszystkie publikacje dostępne są online oraz do pobrania i wykorzystania na komputerach i urządzeniach mobilnych. Lektury prezentowane w POLONIE mają warstwę tekstową pozwalającą na pełnotekstowe przeszukiwanie ich treści.