Uncategorised
- Szczegóły
Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego MEiN, MZ i GIS
dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Ogólne zasady dla szkół i placówek:
Szczepienie |
- rekomendowane dla pracowników szkół oraz uczniów. |
Higiena |
- częste mycie rąk |
Wietrzenie |
- zaleca się w ramach utrzymania higieny otoczenia uczniów. |
W trosce o zdrowie publiczne uczniów, pracowników szkół i ich najbliższych rekomendowane są szczepienia zalecane zgodnie z Programem Szczepień ochronnych na dany rok (w tym Załącznik do komunikatu Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 28 października 2022 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 85).
W ogólnych wytycznych nie jest możliwe uwzględnienie specyfiki każdej szkoły – małej i dużej, o zróżnicowanej infrastrukturze i liczebności oddziałów. Szkoły różnią się m.in. zasobami kadrowymi i związaną z tym samodzielnością w realizacji zadań wychowawczych, profilaktycznych oraz z obszaru pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
W obliczu zagrożeń psychicznych, na jakie narażone były i są dzieci i młodzież, dbałość o bezpieczeństwo zdrowotne musi być rozsądnie godzona z dbałością o zdrowie psychiczne. Należy brać obie te potrzeby pod uwagę i szukać rozwiązań.
Pozostawienie w tym względzie decyzyjności i autonomii dyrektorom, którzy najlepiej znają i rozumieją wszystkie uwarunkowania swojej szkoły, daje możliwość zastosowania optymalnych, czasem nietypowych rozwiązań. Są one gwarancją bezpieczeństwa, a jednocześnie wyrazem troski o zdrowie psychiczne uczniów.
Wobec powyższego dyrektor kierujący szkołą lub placówką – w zależności od istniejących warunków (w tym m.in. lokalowych, sanitarnych) i zasobów kadrowych – posiada kompetencje do podejmowania rozstrzygnięć w zakresie szczegółowych zasad bezpieczeństwa zdrowotnego na terenie szkoły lub placówki, w tym zorganizowanie higienicznych i bezpiecznych warunków na jej terenie.
- Szczegóły
Woda jest niezbędna do życia, dlatego należy o nią dbać, dobrze wykorzystywać i oszczędzać. 22 marca to Światowy Dzień Wody, który przypomina nam jak ważna jest woda dla ludzi, zwierząt i przyrody.
Przedszkolaki z grupy "Skrzatów" i "Pszczółek" wzięły udział w obchodach tego święta. W czasie zajęć dzieci poznały właściwości wody, dowiedziały się jakie znacznie ma woda dla ludzi i świata przyrody oraz jak należy ją oszczędzać. W krótkim filmie edukakacyjnym przedszkolaki zobaczyły, jak woda krąży w przyrodzie, a także jak czysta woda trafia do naszych domów. Dzieci mogły skosztować różnych rodzajów wody i podzielić się swoimi spostrzerzeniami. Odbyły się również wesołe zabawy ruchowe. Na zakończenie przedszkolaki z obu grup wykonały kropelki wody stosując różne techniki plastyczne.
Dzięki takim działaniom dzieci już od najmłodszych lat uczą się, jakie znaczenie dla życia na Ziemi ma woda.
Wychowawczynie przedszkola
- Szczegóły
Dnia 22 marca nasze przedszkole poszło w ślady starszych kolegów i również wyjechało do Doboszówki, aby wziąć udział w ciekawych warsztatach wielkanocnych.
Podczas zajęć dzieci poznały tradycje wielkanocne, kształtowały swoje umiejętności kulinarne, tworząc pyszne ciasteczka a przede wszystkim dobrze się bawiły.
Przedszkolaki z pewnością rozwinęły poczucie estetyki, samodzielność oraz sprawność manualną, a także umiejętność planowania i organizowania swoich działań. Dla niektórych był to pierwszy przedszkolny wyjazd, który przyniósł dużo radości i pozytywnych emocji.
Wychowawca Kaproń Agnieszka
- Szczegóły
„Czym powitać cię wiosenko, gdy zielona wracasz znów,
chyba tańcem i piosenką, bo to milsze jest od słów”
Wiosna to najpiękniejsza pora roku, dlatego Pierwszy Dzień Wiosny jest bardzo radosny i wyczekiwany przez wszystkie dzieci. W tym dniu w naszym przedszkolu obowiązywały wiosenne, kwieciste stroje, a przede wszystkim kolor zielony. Tego dnia zajęcia rozpoczęliśmy od śpiewania piosenek o wiośnie. Dzieci poznały tradycje i obrzędy związane z powitaniem wiosny, kwiaty i krzewy oraz ptaki powracające z dalekich, ciepłych krajów.
Kącik przyrody jest także ważnym elementem dekoracyjnym i dydaktycznym w przedszkolu. Dzięki stałym zmianom w kąciku dzieci poznają pory roku, potrafią je wyróżnić i scharakteryzować. Dlatego też w pierwszym dniu wiosny dzieci zakładały swój zielony ogródek. Na początku dowiedziały się co potrzebne jest do posadzenia roślin i jak ważna jest woda i słońce do wzrostu roślin. Następnym etapem było przygotowanie ziemi w doniczkach. Dzieci posadziły cebulę na pyszny szczypiorek, Nie zapomniały również o roślinach ozdobnych – trawkach dekoracyjnych. Następnie wszystkie przedszkolaki udały się na wiosenny spacer, aby poszukać oznak wiosny w przyrodzie. Kolejnym punktem była praca plastyczna, maluchy ozdabiały suknię Pani Wiosny kwiatami, starszaki malowały Wiosnę farbami.
Mamy nadzieją, że upragniona wiosna na dobre pozostanie z nami i zazieleni łąki, drzewa, trawy.
Wychowawcy oddziałów przedszkolnych